Blog / 2017 / 02 / 28 / messenger nowy sposob komunikacji w nieruchomościach

Messenger - nowy sposób komunikacji w nieruchomościach.

Na naszej nowej stronie internetowej do rozmów z klientami używamy od niedawna aplikacji Messenger. Agenci mają podłączony komunikator bezpośrednio do swoich ofert i jeśli chcesz o coś zapytać, to możesz kliknąć przycisk, zacząć pisać... i już. Czat odbywa się bezpośrednio z pośrednikiem prowadzącym.

W polskiej branży nieruchomości jesteśmy pod tym względem pionierami. markzuckerbergnatlemessenger

Komunikator uczłowieczony


Nasza strona www jest dostosowana do smartfonów (tzw. responsywna) i już prawie połowa ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, więc Messenger jako kanał komunikacji od razu przypadł nam do gustu. Poza tym dane mówią same za siebie:
    👉 zaraz po Facebooku jest to druga najpopularniejsza aplikacja
    👉 na świecie jest ponad miliard użytkowników
    👉 w Polsce jest ok. 7,5 mln użytkowników
Od momentu przejęcia programu przez team Marka Zuckerberga Messenger dynamicznie się rozwija oferując dodatkowo m.in. rozmowy telefoniczne, video rozmowy, sms'y, a na polskim rynku testowana jest także nowa funkcja "Twój dzień".
Nic dziwnego zatem, że wiele firm decyduje się zmienić sposób kontaktu z klientami ze zwykłego formularza kontaktowego lub czatów starego typu właśnie na Messengera. My po kilku tygodniach testowania wiemy, że rozmowy przez Messengera są o wiele bardziej przyjacielskie - wiemy z kim czatujemy, od razu widzimy też informacje, które zgadzasz się udostępniać na swoim profilu. Możemy zobaczyć polubienia, zdjęcia, komentarze, informacje o pracy, wakacjach, także wystawione na własnej tablicy oferty nieruchomości, które chcesz sprzedać itd. Facebook jest pod tym względem kopalnią wiedzy.

Najszybsza reakcja - w nieruchomościach to istotna zaleta


Wiemy, że agenci reagują na wiadomości pisane do nich przez Messengera o wiele szybciej niż w przypadku tradycyjnych zapytań z formularzy kontaktowych z firmowej strony www i portali współpracujących. Średni czas odpowiedzi na profilu EMKI wynosi obecnie tylko 3 minuty. Dla porównania czas odpowiedzi na tradycyjne e-maile liczony jest w godzinach.
profil_emkanieruchomosci_czasreakcji

Rozmowy o nieruchomościach - może z botem?


Na niektórych stronach można już porozmawiać z botem podłączonym do Messengera, tj. takim cyfrowym asystentem, który do pytań klienta dobiera zaprogramowane wcześniej, możliwe odpowiedzi. Na razie dotyczy to przede wszystkim dużych sklepów, które chcą zbudować lejek sprzedażowy kierujący do wybranej kategorii spośród tysięcy swoich produktów. Naszym zdaniem taki automat ma jednak swoje wady, bo pewnych szczegółów i emocji bot wyrazić nie umie. Dlatego na razie zdecydowaliśmy się na podłączenie do wystawianych przez nas ofert komunikatora obsługiwanego przez agentów z krwi i kości.

Więcej na temat botów i o tym jak je samodzielnie tworzyć przeczytasz w ciekawym artykule tutaj, a także tutaj. A jeśli interesuje Cię podłączenie Messengera do strony internetowej swojego biura nieruchomości lub innej, dowolnej strony, to napisz do nas, a chętnie pomożemy.
Udostępnij:

Powiązane posty